See PRO editionSee PRO edition

INICIACIO ESPORTIVA
(mín. 10 alumnes per grup / màx. 20 alumnes)

Activitat dirigida als alumnes de P5 per a que s’iniciïn en la pràctica d´esports, especialment col·lectius, i que han d´afavorir el seu desenvolupament motriu i el treball en equip. La metodologia utilitzada durant les sessions es basa en el descobriment guiat mitjançant el joc.

 

TENNIS TAULA

(mín. 8 alumnes)

El tennis taula o ping-pong és un esport molt complert que ajuda als nens, nenes i adolescents a millorar la seva concentració, coordinació visió-motora, habilitat específica, etc. L´activitat va dirigida a alumnes de 4rt de Primària a 4rt d´ESO i comptem amb un monitor titulat de la FCTT que dinamitzarà l’activitat i facilitarà la participació dels alumnes en trobades i competicions.

 

ESCOLA DE FUTSAL

(mín. 8 alumnes per equip / màx. 10 alumnes)

Activitat oberta a tots els alumnes des de 1er de Primària fins a 4rt d’ESO, i més enllà, mitjançant els equips d’ex-alumnes.

L’activitat es diu Escola de Futsal, amb tot el significat que té la paraula escola. Volem aplicar criteris de qualitat en els mitjans humans i materials, en els monitors, en la coordinació tècnica, i posar-los al servei de l’objectiu, que no és altre, que ensenyar els nois i noies del Grèvol a millorar en la pràctica del aquest esport. I fem això respectant, com no pot ser d’altra forma, els principis bàsics que l’escola Grèvol transmet als nostres fills i filles, i amb els que l’AMPA està totalment d’acord, de respecte, participació i solidaritat, sense que aquests puguin ser desplaçats per la competitivitat inherent a l’esport d’equip.

Des de l’Escola de Futsal sempre intentem integrar tots es nois i noies de l’Escola, independentment de les seves característiques innates. Apliquem un sistema d’ensenyament coordinat, programat i progressiu, creant un “estil de joc” Grèvol i fent que tots els equips de l’Escola juguin igual. Això té un efecte integrador que fa que tothom pugui progressar. Aquest sistema ens ha permès que any rere any les inscripcions a aquesta activitat augmentin, i que ja tinguem equips a tots els cursos, des de primer de primària fins a quart d’ESO. Els èxits esportius també estan arribant, i la passada temporada 16-17 l’equip aleví del Grèvol es va proclamar campió de Catalunya de la Federació Catalana de Futbol Sala després de ser campió del seu grup i guanyar la Final Four a Sallent contra altres campions de Grup. Els nostres equips Infantil A i B també van arribar tots dos a la final de la Copa Catalunya, on es van proclamar campions els nois de 2on ESO. Va ser una fita històrica, perquè era el primer cop a la història de la FCFS que un mateix Club posava els seus dos equips a la final.

No obstant, per poder oferir aquesta Escola de Futsal i per poder assolir els objectius que ens hem marcat es necessari unes normes diferenciades de la resta d’extraescolars que afectentant a les famílies com als jugadors i jugadores, així com als monitors i coordinador tècnic. I com que abans de tot heu de saber que això suposa un cert compromís, hem preparat un Reglament de l’Escola de Futsal Grèvol, que us recomanem llegiu vosaltres i els vostres fills i filles abans de fer la inscripció, i que el podeu trobar a la mateixa web on tenim el present dossier. També haureu de llegir el document on s’informa dels criteris i objectius de l’Escola de Futsal. Aquests documents també es poden trobar a la carpeta pública d'extraescolars del click-edu.

Els equips de 1er a 4rt de Primària participaran a les competicions organitzades pel Consell de l’Esport Escolar de Barcelona (CEEB). Els equips de 5é de Primària a 4rt d´ESO participaran a les competicions organitzades per la Federació Catalana de Futbol Sala

Orientativament, la competició del CEEB es basa en dues fases amb grups de 8 equips, la primera classificatòria i a volta única, i la segona a doble volta, amb un total aproximat de 21 jornades. Els partits es juguen els divendres per la tarda o dissabtes pel matí. A la FCFS, normalment es disputa una única lliga a dues voltes i acabada aquesta es juga la Copa Catalunya. Aquests partits es disputen dissabtes o diumenges (puntualment).

Les categories en funció de l´edat son Menudets (1er de Primària), Menuts (2on de Primària), Pre-Benjamí (3er de Primària), Benjamí (4rt de Primària), Pre-Aleví (5è de Primària), Aleví (6è de Primària), Pre-Infantil (1er d’ESO), Infantil (2on d’ESO), Cadets (equips de 3er i 4rt d’ESO), Juvenil (ex-alumnes 1er 2on i 3er any) i sènior (ex-alumnes de més de 23 anys).

 

Un cop rebudes totes les inscripcions es seguiran les següents indicacions per la confecció dels equips:

        • Per formar un equip és necessari que estiguin inscrits un mínim de 8 alumnes i un màxim de 10 alumnes per equip.
        • Si no es pot completar un equip amb nens i nenes del mateix curs, s’intentarà completar-lo amb nens i nenes de dos cursos consecutius, respectant les categories de la següent manera: Pre-Benjamí amb Benjamí, Pre-Aleví amb Aleví i Pre-Infantil amb Infantil. En cas que no sigui possible fer-ho així no es podrà formar l’equip.
        • Les inscripcions a partir de la que fa 11 (i si no arriben a 16, per fer dos equips) no podran ser ateses, especialment si estan fetes fora del període ordinari. Des de l´AMPA sempre intentarem buscar solucions, però es molt important que les inscripcions es facin amb la suficient antelació. Ens facilitaríeu molt la feina si les feu el mes aviat possible.
        • L’objectiu desitjat és tenir per a cada curs com a mínim un equip, tot i que si les inscripcions ho permeten, es podrien formar més d’un equip per curs.

 

KARATE
(mín. 10 alumnes per grup)

Aquest projecte iniciat ja fa uns anys pretén crear una escola de Karate al Grèvol, formant als nois i noies i donant uns valors basats en el respecte, la humilitat, la disciplina, la companyonia i la superació, entre molts d’altres.

La pràctica del Karate millora la coordinació psicomotriu, desenvolupa l’habilitat, els reflexes i la rapidesa de reaccions, descarrega energia, afavoreix la concentració, ajuda a conèixer-se millor i a controlar-se a si mateix, fomenta valors com la tolerància, el respecte, la responsabilitat i la disciplina i desenvolupa la força, l'equilibri, la velocitat i la flexibilitat.

Tenim intenció de mantenir els dos grups de l´any passat per tal d´adequar la qualitat de l´activitat a les capacitats dels membre de cada grup. Orientativament s´agruparan per edats, sent un grup el format per alumnes de 1é a 3é de Primària i un segon grup format per alumnes de 4rt de Primària a endavant. Volem tornar a destacar que l´edat es orientativa i no determinant, sent també important, a més de l´opinió dels pares, el nivell de coneixement i pràctica en Karate per l´assignació a un o altre grup, i que valorarà el responsable de l´activitat.  

Per la pràctica d´aquesta activitat es necessari dur Karategui (kimono) i Obi (cinturó). Aquest material no està inclòs en el preu de l´activitat.

 

PISCINA
(mín. 10 alumnes)

L’activitat aquàtica, dirigida a alumnes de 1er a 6é de Primària, ajuda tant a l’enriquiment motriu com el de la personalitat de l´alumne gràcies al poder relaxant de l’aigua i a la resistència física que ofereix. Els alumnes aprendran les nocions bàsiques o podran millorar les seves habilitats aquàtiques adquirides anteriorment.

L'activitat es realitza al CEM Maresme amb monitors propis de l’entitat. L’acompanyament des de l’escola fins la piscina es realitza amb monitors contractats per l´AMPA. Els nens i nenes son recollits per les famílies al propi CEM Maresme al finalitzar l’activitat.

 

ESCACS
(mín. 6 alumnes per grup / màx. 14 alumnes)

Aquesta activitat va dirigida a nens i nenes a partir de 1é de Primària fins a 4rt d´ESO. Definit alhora com joc, esport, ciència i art, els escacs no és un joc d'atzar, sinó que intervenen de manera decisiva les jugades i sobretot la seqüenciació de les mateixes.

L'ensenyament del raonament lògic aplicat serveix per aprendre a prendre decisions, a acostumar-se a preveure les conseqüències abans de fer els actes, a despertar la imaginació i a educar la voluntat, a saber guanyar i a saber perdre. Es pretén aconseguir motivar als alumnes, il·lusionar-los per jugar habitualment i fer que gaudeixin alhora del joc.

 

PATINATGE ARTÍSTIC
(mín. 8 alumnes per grup / màx. 14 alumnes)

El patinatge artístic és una bona opció per millorar la coordinació, l’equilibri i la concentració. Tot i que s’enforteix principalment el quadre inferior, hi han determinats moviments com són frenar, girar, i canviar de direcció, que utilitzen els músculs del quadre superior. Patinar millora la forma física i augmenta la resistència aeròbica, desenvolupant el sentit de l’equilibri i els reflexes.Es una activitat dirigida a alumnes des de 1er de Primària a 4rt d´ESO.

 

BÀSQUET
(mín. 8 alumnes per grup / màx. 14 alumnes)

Continuem amb aquesta activitat que es va re-introduir al Grèvol fa pocs anys i que ha tingut una bona acollida, sent voluntat de l´AMPA que l’activitat es vagi consolidant i ampliant en el futur.

Tenim intenció de mantenir els 3 grups de l´any passat. Un grup el formaran alumnes de 1er i 2on de Primària. Un segon grup el formaran alumnes de 3er i 4rt de Primària. El tercer grup el formaran alumnes de 5é de Primària a 4rt d´ESO. Si el nombre d´inscrits ho permet ampliarem o reduirem els grups re-assignant les edats dels alumnes de cada grup.

L´activitat inclou la possibilitat de disputar les competicions que organitza el Consell de l’Esport Escolar de Barcelona (CEEB).

 

HORA D’ESTUDI

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 10 alumnes)

Pels aquells alumnes que comencen les activitats a les 18 hores oferim la possibilitat de romandre a l’escola entre les 17h i 18h mitjançant l’activitat d’hora d’estudi. Aquesta activitat també s’ofereix a la resta d’alumnes de l’escola.

Per a que l’hora d’estudi sigui més profitosa, oferim un perfil de monitor més decantat cap al d’un professor, que pugui ajudar als alumnes inscrits no només a fer els seus deures sinó a adquirir hàbits d’estudi que els facilitin l’aprenentatge de les matèries que es donen a l’escola.

 

FUTBOL SALA MARES I PARES

Activitat lliure, on els pares s´autogestionen per gaudir d’una bona estona i fer esport. No es necessari tenir nivell ni tampoc hi ha limitació d´edat. Només ganes de jugar a futbol sala.

 

AEROBIC MARES I PARES
Activitat dirigida a les mares on la monitora us farà treballar l’exercici aeròbic, el manteniment, els steps, les gomes, i les peses entre altres exercicis. També es preparen balls i coreografies grupals. Tot dins d´un molt bon ambient i on l´objectiu principal es passar-s´ho be.

 

DANSA EXALUMNES
Es una nova activitat que iniciem aquest any. Dona resposta a les vostres sol·licituds de voler donar a les ex-alumnes l´oportunitat de continuar practicant la dansa a l´escola. Es continuaran treballant les tècniques de Dansa Jazz, Jazz Líric i Contemporani i la composició coreogràfica. Tot sempre amb l´objectiu de millorar i passar-ho molt be.

 

 

 

 

 

 

A les activitats culturals i artístiques ens interessa fomentar i acompanyar la curiositat i les capacitats expressives i creatives dels infants i adolescents a través de diferents llenguatges: teatral, musical/instrumental, coral, i llengua estrangera. El treball que es realitzi amb els alumnes d’aquestes activitats sempre anirà encaminat a despertar la sensibilitat, el pensament crític, el treball en grup i el foment de l’autoestima a més d’altres valors que es deriven de l’aprenentatge per mitjà de l’art i els llengües.

Proposem l’establiment d’un espai de creació artística i cultural, amb una finalitat educativa i alhora lúdica, que afavoreixi el desenvolupament integral dels nostres alumnes dins del seu entorn proper i de confiança com es l´escola.

El fet de treballar en petits grups, on l’atenció individualitzada és més factible, en espais o instal·lacions familiars i properes als alumnes faciliten el bon desenvolupament de les activitats.

 

DANSA

Activitat dirigida als alumnes de P-5 d´Infantil fins a 4rt d´ESO (i més enllà amb la incorporació per primer cop aquest any d´un grup per a ex-alumnes). L´objectiu d´aquesta activitat es que els alumnes amb el pas dels anys es formin en diferents disciplines de ball, partint de l´expressió corporal, seguint pel ballet i per últim el Jazz i el Jazz Líric. Però no es només que aprenguin a ballar, sinó que també tinguin l´oportunitat d´expressar a través de la dansa i la música els seus sentiments i emocions, que valorin el treball en equip, la companyonia, que desenvolupin hàbits d´educació i disciplina, i alhora estimular el desenvolupament de la creativitat i la imaginació a través de l´art.

INICIACIÓ DANSA (P5)

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 16 alumnes)

Les més petites dels grups de dansa començaran la seva introducció al món del ballet treballant mitjançant la psicomotricitat i la música. Aprendran a través de jocs i de la improvisació a conèixer el seu propi cos i les seves possibilitats de moviment i expressió, i a moure´s a l´espai.

El vestuari que hauran de dur per l´activitat son leggis, camiseta i sabatilles de ballet.

DANSA I (1er Primària)

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 16 alumnes)

Durant aquest curs es treballarà la introducció en el món del ballet. La dansa clàssica te un paper fonamental en tots els estils de ball ja que es una disciplina molt complerta i estructurada, i ens ha de servir de base per a que en posteriors cursos puguem realitzar qualsevol estil de ball. Seran classes dinàmiques amb exercicis, música i posicions bàsiques en dansa, que permetin potenciar la concentració, la memòria i l´expressivitat, tot adquirint una correcta postura corporal, un control del cos i una millora de la flexibilitat.

El vestuari que hauran de dur per l´activitat son mallot rosa, mitges rosa i sabatilles de ballet de ½ punta.

DANSA II (2on Primària)

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 16 alumnes)

En aquest curs, gracies a que l´alumne es més conscient del seu cos, podrem treballar en profunditat la tècnica i estils de dansa clàssica. Reforçarem el treball psicomotriu, l´eix postural, l´equilibri i la correcta execució dels passos. Aprendrem combinacions de més dificultat amb diferents dinàmiques i direccions. A final de curs farem una introducció a la Dansa Jazz.

El vestuari que hauran de dur per l´activitat son mallot rosa, mitges rosa i sabatilles de ballet de ½ punta.

DANSA III (3er Primària)

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 16 alumnes)

En aquest curs treballarem la Dansa Jazz que barreja una amplia gama d´estils i tècniques de ball, des de el ballet i la dansa contemporània fins al funk, el hip-hop i les danses africanes. Es una tècnica mes lliure que el ballet, on els canvis son inesperats, dinàmics i sobtats. Farem servir música comercial i aprendrem passos bàsics i curtes combinacions i coreografies.

El vestuari que hauran de dur per l´activitat son leggis negres, camiseta còmoda per a dansa i sabatilles de ballet negres

DANSA IV (4er Primària)

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 16 alumnes)

En aquest curs seguirem treballant la Dansa Jazz aprofitant que a aquesta edat ja tenen més capacitat d´assimilar passos i coreografies més complexes Començaran a crear seqüències coreogràfiques en grup per estimular el treball en equip i la coordinació, i incorporarem els girs i els grans salts de la Dansa Jazz

El vestuari que hauran de dur per l´activitat son leggis negres, camiseta còmoda per a dansa i sabatilles de ballet negres.

DANSA V (5er Primària) i DANSA VI (6er Primària)

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 16 alumnes)

Durant aquest dos cursos amb grups separats seguirem treballant la Dansa Jazz incorporant nous estils dins d aquesta disciplina. Començaran a realitzar seqüencies coreogràfiques al terra tenint un primer contacte amb el Jazz Líric. Seguirem treballant l´expressivitat i la improvisació, desenvolupant el sentit de l´espai, del ritme i el control postural.

El vestuari que hauran de dur per l´activitat son leggis negres, camiseta còmoda per a dansa i sabatilles de ballet negres.

DANSA VII (1erESO) i DANSA VIII (2n ESO)

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 16 alumnes)

La Dansa Jazz practicada en els anys anteriors ens permetrà introduir en aquests cursos el nou estil de Jazz Líric. Es una tècnica que combina el neoclàssic i la Dansa Jazz, sent un estil més suau i on es treballa molt al terra, posant de manifest especialment l´expressivitat i la manifestació de les emocions a través del moviment. En 1er ESO introduirem passos i a 2on ESO aplicarem aquest passos en seqüencies i variacions coreogràfiques.

No obstant es seguirà treballant la Dansa Jazz a un nivell més elevat que en cursos anteriors, on les seqüencies coreogràfiques seran més complicades i de major durada.

El vestuari que hauran de dur per l´activitat son leggis negres, camiseta còmoda per a dansa i sabatilles de ballet negres.

DANSA IX (3erESO) i DANSA X (4rt ESO)

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 16 alumnes)

En aquests cursos desenvoluparem al màxim les tècniques de Jazz i Jazz Líric, fusionant les dues disciplines dins de les coreografies. Farem un recorregut per diferents estil com les danses urbanes, el Jazz comercial i el Broadway Jazz. Les alumnes, amb el suport de les monitores, seran les responsables de preparar les coreografies del Festival.

El vestuari que hauran de dur per l´activitat son leggis negres, camiseta còmoda per a dansa i sabatilles de ballet negres.

 

 

HIP-HOP

(mín. 8 alumnes per grup / màx. 20 alumnes)

Aquesta activitat, oberta a tots els alumnes de 1er de Primària a 4rt d´ESO, neix de la voluntat d´unes quantes famílies que havien proposat un tipus d´activitat de ball diferent a la dansa i que integrés als nois. L´activitat te molt bona acceptació. I per tal de potenciar encara més, aquest proper curs es faran 2 grups i on els alumnes seran assignats per edats i capacitats. També incrementarem el temps de les classes a 1 hora i 30 minuts.

 

 

BOING-BOING

(mín. 10 alumnes per grup / màx. 20 alumnes)

Es una activitat dirigida als més petits de l’escola (P3 i P4 d´Educació Infantil). En aquestes primeres edats el desenvolupament psicomotor és molt evident i per tant cal oferir possibilitats de joc, de moviment i d’activitats per tal de cobrir aquestes necessitats d’acció, afavorint el desenvolupament harmònic de cada infant. És per tant, una iniciativa interdisciplinària centrada en taller d’expressió corporal, teatre, psicomotricitat i dansa, on la música i el ritme són també part de la proposta.

 

 

GRUP DE TEATRE GRÈVOL

TALLER DE CONTES - INICIACIÓ AL TEATRE (P5 i 1er de Primària)

(mín. 6 alumnes / màx. 12 alumnes)

L'activitat vol desenvolupar en els infants aspectes com l’expressió oral i plàstica, la imaginació i la comunicació, la interrelació amb els companys, la capacitat d’atenció i el coneixement d'un mateix i el propi cos.

A taller de contes es pretén transmetre als infants un ambient prou còmode perquè es trobin a gust i puguin desenvolupar-se normalment, interaccionar amb la resta de companys i participar en el desenvolupament del conte. A través de diferents tipus de contes i manualitats els alumnes aniran treballant un seguit de valors i normes de convivència. Es coneixeran nous contes i es reinterpretaran els clàssics, iniciant als nens i nenes en les tècniques teatrals d’una manera senzilla per tal que es comencin a introduir en aquest món.

Us anticipem que l´obra que es representarà al Festival de Teatre serà SHREK.

 

TEATRE I (2on i 3er de Primària)

(mín. 6 alumnes / màx. 12 alumnes)

Es basa en el joc teatral i en la representació d’obres de teatre

Els objectius principals de l’activitat són els de desenvolupar les aptituds expressives dels nens i nenes, utilitzant moviments físics, objectes, tècniques d'imitació i sobretot la imaginació.

Mitjançant el llenguatge i el propi cos hauran de prendre consciència de la pròpia situació motriu en l’espai i temps en relació a les altres persones. Mitjançant aquesta activitat accedirem al comportament social que faciliti el creixement individual de cada persona, la pèrdua de vergonya davant d’altres, l’expressió corporal i verbal i la seguretat entre altres coses.

TEATRE II (4rt de Primària fins 4rt d´ESO i ex-alumnes)

(mín. 6 alumnes / màx. 12 alumnes)

L’activitat està basada en la construcció de personatges, el control de l'espai escènic, la interpretació de textos, la representació de diferents obres, tant preparades (guió i temàtica) per nosaltres com adaptades d’un guió referent. Mitjançant aquestes obres intenten desenvolupar l’expressió corporal i verbal, la imaginació, la improvisació, i la seguretat.

De la mateixa manera considerem fonamental transmetre als alumnes el concepte de grup teatral. Volem que tots se sentin part del grup i es considerin importants dins del mateix.

 

 

ROBÒTICA-LEGO

(màx. 10 alumnes per grup)

Aquesta nova activitat que vam iniciar l´any passat va dirigida als alumnes de 1er de Primària fins a 4rt d´ESO, amb la supervisió pedagògica i la gestió tècnica de Edukative S.L.

La robòtica educativa es una activitat que toca diferents assignatures que els alumnes estudien a l’escola. Quan un alumne està construint un robot que ha de fer funcionar, ha d’adquirir i fer servir coneixements de ciències, matemàtiques, tecnologia, enginyeria i programació. Les classes es fan en anglès.

Es crearan quatre grups en funció de la edat dels alumnes: 1er i 2n de Primària, 3er i 4rt de Primària, 5é i 6é de Primària i un grup d´ESO. Cada grup tindrà com a màxim 10 alumnes, per tal que el professor pugui atendre correctament a tots. La duració de les classes serà d’una hora setmana. Cada dos alumnes tindran un ordinador portàtil i un kit de peces per construir els robots.

 

 

ESCOLA D’ART

(mín. 5 alumnes / màx. 12 alumnes)

Es una activitat dirigida als alumnes des de 1er de Primària a 4rt d´ESO.

El procés d'aprenentatge de l'art requereix d'una estreta relació entre l'alumne i el seu projecte i en aquest sentit necessita d'un mestre que l'acompanyi, li proposi i l'animi a anar sempre una mica més enllà, sense pressa. Per altra banda, cal considerar que un màxim de 12 persones en una mateixa sala és un número molt adequat per a aconseguir generar el clima que necessitem per a treballar tal i com pretenem: un clima pausat, tranquil i de concentració.


La idea d'Escola d'Art pretén assolir un clima de tranquil·litat palpable -amb un tractament de l'espai de treball i de les condicions ambientals-, una atenció individualitzada per aconseguir al llarg del curs fer projectes de mitja o llarga durada -fent-ne un seguiment i una estimulació personalitzada amb aportació de coneixements i referents- i en el que cada mestre pugui aportar el millor d'ell mateix a cada alumne.

Aprendre a fer art no és una tasca mecànica, ni un aprenentatge de tipus tècnic, sinó que es tracta d'una vivència plena i de reflexió personal que necessita de tota una sèrie de condicions d'entorn adequades. I sota aquesta premissa, l'edat dels alumnes, el grau de coneixement que tingui cadascú o fins i tot les diferents tècniques plàstiques que triïn els alumnes no suposen cap entrebanc per a formar part d'un mateix grup classe, tanmateix pot suposar un enriquiment per diversitat.

L´alumne haurà de portar el seu kit amb joc de pinzells i eines per treballar el fang.

 

 

ANGLÈS by Kids&Us

(màx. 8 alumnes per nivell)

L’activitat d’anglès que realitza a Kids&Us parteix d’una metodologia diferencial i creativa d’aprenentatge a partir de jocs, cançons i altres pràctiques estimulants per l’alumne en funció de la seva edat. Està dirigida a tots els alumnes de l´escola (de P3 a 4rt d´ESO). L’objectiu és facilitar una immersió lingüística i l’aprenentatge global de la llengua. El treball en grups reduïts facilitarà la comprensió i l’expressió oral, pilars bàsics d’aquesta proposta formativa.

Hi ha diferents grups en funció del nivell, de la durada de les classes o el nombre de dies d´activitat:

  • SAM, EMMA, OLIVER, MARCIA, PAM&PAUL: 1 hora de classe i 1 dia a la setmana.
  • BEN&BRENDA: 1´5 hores i 1 dia a la setmana.
  • ANIMAL PLANET: 1 hora de classe i 2 dies a la setmana.
  • FAIRY TALES: 1´5 hores de classe i 2 dia a la setmana.

Els nivells oferts estan pensats per alumnes que hagin realitzat anglès únicament a l’escola. Si es considera que el nivell pot ser superior, s’haurà de realitzar una prova de nivell. En aquest cas l’horari quedarà supeditat al curs que definitivament hagi de cursar l’alumne.

Orientativament, a partir de 4rt i 5e Primària els alumnes continuen aprenent amb el mètode dins del programa Animal Planet. Els nens seguiran treballant la comprensió global de textos relacionats amb el món animal, treballaran gramàtica i vocabulari específic i cada vegada milloraran més la seva fluïdesa verbal i capacitat de comprensió.

A partir del nivell Pam&Paul els nens es poden presentar als exàmens oficials del Trinity College, i en un futur se'ls prepara per als exàmens PET i First de Cambridge.

Per als nens que comencen amb nosaltres a partir de 4rt de Primària utilitzem el mètode Young Learners de Cambridge.

Els preus del dossier no inclouen el material necessari per l´activitat i que es cobrarà en rebut a part a començament de curs. L´import per als cursos de 1 i 1´5 hores setmanal és de 65 euros, i el preu per als cursos de 2 i 3 hores setmanals es de 78 euros.

 

MÚSICA amb COLOURS & MUSIC

La música està sent introduïda en l’educació dels nens i nenes en edats preescolars a causa de la importància que representa en el seu desenvolupament intel·lectual, auditiu, sensorial, de parla i motriu.

La música té el do d’apropar a les persones. El nen que viu en contacte amb la música aprèn a conviure de millor manera amb altres nens establint una comunicació més harmoniosa. En aquesta edat la música els encanta. Els dóna seguretat emocional, confiança, perquè es senten compresos en compartir cançons i immersos en un clima d’ajuda, col·laboració i respecte mutu.

L’oportunitat de la pràctica artística a una edat primerenca aporta valuosos elements que han d’estar presents en l’educació: amplien la imaginació i promouen formes de pensament flexibles, ja que formen la capacitat per desenvolupar esforços continus i disciplinats alhora que reafirmen l’autoconfiança en el nen.

L’art en qualsevol de les seves expressions, permet una comunicació universal en la qual tots, d’alguna manera, entenen, s’aprecien i expressen emocions i sentiments. És a través dels llenguatges artístics com s’estableix sense paraules (però amb la participació del sentit estètic i d’altres àrees del coneixement) l’acostament a altres facetes del gènere humà.

COLOURS&MUSIC ha actualitzat un mètode dels anys 60 creat per la compositora xilena Estela Cabezas basat en un sistema musical on cada nota és representada per un color. No es tracta només d’establir una associació de forma i color per a representar l’alçada i la durada del so. És una forma integral d’entendre l’educació musical desenvolupant la comunicació, l’afectivitat, la creativitat i potenciant l’adquisició d’hàbits, conductes i valors que afavoreixen el desenvolupament integral dels infants:

 

          • Durant la primera etapa, substitueix la partitura tradicional per un sistema divertit i de fàcil captació on es transforma en una partitura de quadrats de colors.
          • Aquest mètode soluciona el problema de l’alt grau d’abstracció dels codis de notació musical tradicional.
          • D’aquesta manera, els nens accedeixen a la lectura i a la creació de les seves pròpies cançons mitjançant el joc, els colors i la representació gràfica del so, del temps i de l’espai.
          • La resposta dels nens és immediata, la comprensió i la pràctica musical és ara realment motivant per a ells i elles.
          • És de fàcil aplicació i als professors els hi ajuda en la difícil tasca d’ensenyar música als nens i nenes.
          • Gradualment, el mètode introdueix els canvis necessaris per a realitzar la transferència al sistema de notació musical tradicional amb el què hauran de treballar a partir d’aquest moment.

 

El material didàctic necessari per a la pràctica de l’activitat l´aporta Colours&Music, i inclou els jocs, cançons, fitxes i qualsevol altre element que sigui necessari. Igualment, es farà entrega periòdica a les famílies de material complementari per col·laborar en el procés d’aprenentatge dels nens i nenes.

Afegir que aquest any no només oferim classes de guitarra, violí, piano, guitarra elèctrica, saxo o clarinet, sinó que amb la nova estructura de classes que volem implantar estem oberts a totes les possibilitats que demaneu (més endavant ho expliquem amb més detall).

 

 

INICIACIÓ MUSICAL (P3)

(mín. 6 alumnes / màx. 10 alumnes)

En aquesta etapa es treballen conceptes molt elementals perquè el principal objectiu és que els nens gaudeixen i s’interessi per la música mitjançant les cançons, el joc i els colors.

Com a exemple, a nivell didàctic, se’ls hi ensenyen els personatges corresponents a les notes musicals i les cançons que hi tenen associades:

Es reforça, mitjançant material complementari per a les famílies, l’aprenentatge i seguiment del ritme de les cançons, la qual cosa afavoreix que el nen practiqui el silenci, el so fort i el fluix, etc.

 

 

INICIACIÓ MUSICAL (P4-P5)

(mín. 6 alumnes / màx. 10 alumnes)

En aquest període els infants comencen amb la pràctica d’elements bàsics de la música. Es produeix l’associació nota-color i la pràctica de ritmes simples juntament amb cançons que incorporen visualment els conceptes d’alçada i durada del so. S’introdueixen jocs i els instruments d’orfe.

A nivell didàctic, es practica la diferenciació dels tipus de sons: greus – aguts – mitjos amb jocs. El professor fa sonar una sèrie de 3 notes i els alumnes han de posar la campaneta on correspongui segons percebin el so greu, mig o agut tot seguint la sèrie.

 

 

LLENGUATGE MUSICAL + RODA D’INSTRUMENTS (1er i 2on de Primària)

(mín. 6 alumnes / màx. 10 alumnes)

Es comença una pràctica de repertori gradualment més complex, fent-se la transferència del concepte visual al sistema de notació tradicional. S’afegeixen nous jocs i el coneixement inicial de conceptes musicals en combinació amb l’exercitació vocal. En aquesta etapa, es fa una pràctica gradualment més exigent amb els instruments treballats a la roda (guitarra, violí, teclat i percussió) com etapa prèvia a l’especialització instrumental.

 

 

ESPECIALITZACIÓ INSTRUMENTAL + LLENGUATGE MUSICAL (3er Primària a 4rt ESO)

Activitat dirigida a alumnes que com a mínim hagin fet ja un any d'instrument a l'escola o bé han tocat a alguna escola de música.

Aquest any canviem el format de l´activitat on la distribució del temps serà de 30 minuts de classe particular amb el professor i 40´amb un conjunt d´alumnes amb instrument diferents (màxim 5 alumnes per grup). Això permet que:

  • Al fer classes particulars l'aprenentatge millora substancialment ja que personalitzem les necessitats de cada alumne al 100%.
  • Al formar part d'un grup musical amb instruments diferents, les capacitats i habilitats musicals es multipliquen ja que l´alumne haurà de coordinar el seu instrument amb altres diferents.
  • La motivació augmenta ja que formar part d'un grup fomenta el compromís respecte als demés, les cançons son més completes i la satisfacció és major. Entenem que per als alumnes més experimentats o de més edat es un gran atractiu poder tocar com una banda.

Tal i com ja us vam comentar en la reunió informativa que vàrem mantenir fa unes setmanes, per poder apuntar-se a aquestes classes personalitzades heu de sol·licitar l´activitat sense assignació de dia fixe, i nosaltres ens posarem en contacte amb vosaltres per concretar el dia de la setmana i l´hora que us vagi be i que permeti alhora gestionar els grups de manera òptima.

 

 

INICIACIO INSTRUMENTAL (3er Primària a 4rt ESO)

Activitat dirigida als alumnes nous de cada any on la proposta es fer un primer curs només amb classes particulars d'instrument de 30 minuts (és la durada que fem servir totes les escoles de música per als alumnes que comencen). L´alumne podrà triar l´instrument que desitgi. I al segon curs ja passarà a l'organització anteriorment explicada.

 

Dossier extraescolars AMPA Grèvol 2017/2018

 

 

 

 

 

 

 

 

Go to top