See PRO editionSee PRO edition

La Taula per la Democràcia, de la qual en forma part la FaPaC, crida al conjunt de la societat catalana a mobilitzar-se i participar en l'aturada de país dimarts 3 d'octubre per condemnar la vulneració de drets i llibertats durant la jornada del referèndum.

Al marge de la nostra opinió personal davant el greus fets viscuts les últimes hores, com a Junta de l´AMPA Grèvol volem transmetre el següent comunicat respecte la convocatòria de Vaga General i mobilitzacions previstes per demà 3 d´octubre:

• Respectem el dret a decidir lliurement per part dels nostres treballadors i proveïdors que porten a terme les activitats extraescolars a afegir-se a la vaga convocada o a treballar amb normalitat.
  • En conseqüència, només podem garantir un servei d´acollida per als alumnes que assisteixen a les activitats extraescolars previstes.
  • Afegir que sempre hem cregut que com a membres de la Junta de la nostra Associació hem de respectar les diferents sensibilitats i opinions de tots els nostres associats. No obstant, volem expressar amb la màxima claredat i fermesa el nostre rebuig a la violència del tot desproporcionada feta servir ahir contra els ciutadans.

Junta AMPA Escola Grèvol

Com a AMPA de l´Escola Grèvol ens afegim al comunicat de la FAPAC (Federació d´Associacions de Pares I Mares de Catalunya) del passat dia 20 de setembre de 2017 on es condemna qualsevol acció contraria a la democràcia, els drets i les llibertats fonamentals.

Adjuntem el text del comunicat de premsa de la FAPAC i el link on poder accedir.

Junta de l´AMPA de l´Escola Grèvol

COMUNICAT DE PREMSA

La FaPaC davant la situació viscuda en

relació al referèndum de l'1-O

Barcelona, 20 de setembre de 2017

La Federació d'Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya, la FaPaC, fidel al seu compromís històric i estatutari en la defensa d'una escola catalana  -model d’escola de futur i amb una base consolidadament democràtica- impossible d’existir en una societat en què la democràcia, els drets socials, la llibertat d’expressió i el dret a decidir puguin ser vulnerats i base de qualsevol voluntat o opinió política o social, condemna qualsevol acció que pugui impedir el ple exercici d’aquests drets.

Condemnem la utilització partidista de les lleis, i ens situem al costat dels qui tenen clar que les lleis són al servei de la societat i la democràcia. Volem que els nostres infants i jovent creixin amb els valors de la democràcia, el diàleg, el respecte i la llibertat, lluny de qualsevol acció o actitud repressiva.

Davant dels fets succeïts els darrers dies, en relació amb la situació política que viu Catalunya, la FaPaC, com a entitat defensora de la democràcia, la llibertat d’expressió i el dret a decidir, i davant les més que probables accions que atempten contra els drets humans, estenem aquesta condemna a qualsevol acció, sigui quina sigui, que pugui impedir l’exercici ple d’aquests drets, i les llibertats i garanties compromeses.

Manifestem públicament el nostre suport a tots els voluntaris, les famílies, persones, entitats i institucions que treballen per garantir aquests drets. Amb el màxim respecte a la pluralitat de la nostra gran base social, continuarem fent costat a la voluntat del poble de Catalunya, expressada d’una manera cívica i pacífica en reiterades ocasions.

Com a Federació majoritària que representem més de mig milió de famílies de Catalunya, fem una crida a les més de 2.200 AMPA federades a participar en les mobilitzacions que en defensa de la democràcia es convoquin arreu del territori.